Safari! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Eva en Ingrid - WaarBenJij.nu Safari! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Eva en Ingrid - WaarBenJij.nu

Safari!

Blijf op de hoogte en volg Eva en Ingrid

02 April 2014 | Tanzania, Arusha

Oké genoeg gewerkt, tijd voor vakantie! Sorry voor de haat ;). Afgelopen week hebben we weer genoeg bizarre dingen meegemaakt, dus tijd voor een update! Ons reisplan: Arusha, Ngorogoro Crater, Serengeti, Mwanza.

Ons avontuur begon na een heerlijke busrit van 8 uurtjes naar Arusha, klinkt veel maar als je 10 uur verwacht ben je daar blij mee. Zeker als je bedenkt dat je maar 1 toiletbezoekje kreeg en de bus dan half voor je neus wegrijdt en Eva er als enige al in zat. Dus.. In Arusha aangekomen bleek het niet helemaal het toeristische plaatje wat in de Lonely Planet geschetst was. Lekker vies en overbevolkt. Desalniettemin hebben we de lokale Maasai Market goed geplunderd om onszelf te verwennen met de nodige souvenirtjes. Wordt een hel om allemaal weer mee terug naar Nederland te nemen, maarja probleem voor later.

Met Lucas (guide, Maasai), Peter (driver) en dr. Charles (fantastische kok) vertrokken we in ons jeepje naar de Ngorogoro Crater. Bij de eerste giraffe en zebra waren we laaiend enthousiast, niet wetend dat we die nog 100x zouden zien. Maar we mogen niet verwend klinken, het was echt 1 van de meest indrukwekkende omgevingen die we ooit hebben meegemaakt!! Na 1 dagje hebben we al 4 van de big 5 gezien, waaronder mating lions, een boze olifant en knuffelende zebra’s. ’s Avonds hadden we nog een onverwacht bezoekje bij de tent van een groep buffels (Fun fact: samen met het nijlpaard een van de meest dodelijke dieren ter wereld). Eva lag met angstzweet in bed toen ze de beesten naast haar hoofd hoorde grazen, terwijl Ingrid als een roosje lag te slapen. We hadden niet verwacht dat de term wild kamperen zo letterlijk werd genomen.

Na de groene oase van de Ngorogoro Crater gingen we door naar de lekker vlakke Serengeti, het voelde al bijna als Nederland. Klein detail, een miljoen (ja, hier overdrijven we echt niet, zie foto) zebra’s en wildebeasts stonden ons op te wachten bij de ingang. 2 Dagen ongestoord rondgetoerd om de big 5 rond te krijgen. De sproeiende nijlpaarden poep kregen we zelfs als extra toegift. ’s Nachts werden we weer begroet door een kudde hyena’s, dus wildplassen naast de tent werd geadviseerd. Natuurlijk gooiden onze buikkrampjes weer roet in het eten, dus als propere meisjes gedwongen met de wc rol onder de arm in het pikkedonker op zoek naar het onverlichte ‘toiletgebouw’. Erg leuk dat een uur later bij daglicht bleek dat er 3 leeuwen lagen te chillen naast het toiletgebouw. Prettig dat ze blijkbaar geen trek in ons hadden; living on the edge…

Als afsluiter van onze safari gingen we richting Mwanza, een grote stad aan Lake Victoria. Gelukkig zat er een lokale kroeg op kruipafstand van ons hotel, dus de fake baileys, gin en bier vloeiden iets te rijkelijk. Thank God is Tanzania zo cheap, want uitbrakken bij een super chill hotel +zwembad aan Lake Victoria paste perfect in ons studenten budget. Uiteindelijk na 13 uurtjes reizen (terwijl ons 5 uur belooft was, suprise) weer veilig in Dodoma waar ons vertrouwde leventje weer kan beginnen.

Kopje gespotte dieren:
- everzwijnen
- mongoose
- bavianen
- schildpadje
- en een hoop waar we de namen niet meer van weten… TMI.

• 02 April 2014 - 22:22

Jeanine:

Hoihoi ingrid en Eva.

Wouw wat mooi zeg en wat een dieren, en weer een super leuk verslag.
    Heel veel plezier nog.

Veel liefs Jeanine (je zusje ;p)

• 06 April 2014 - 14:59

Evianne:

Wat gaaf, meiden!

De foto's geven een goede indruk van de omgeving van jullie safari trip :D!
    Het "gewone" leventje is weer begonnen? Hebben jullie nog wat andere spannende dingen op het programma staan? Ik ben benieuwd.

Kus, Evianne.

• 06 April 2014 - 15:01

Evianne:

Wat zijn in hemelsnaam Dik Diks?

nog nooit van gehoord :D

• 15 April 2014 - 12:18

Gerrie En Familie:

Wij zijn weer helemaal op de hoogte. Jullie hebben weer een groot avontuur beleefd. Mooie foto's gemaakt tijdens de safari. Dat zal voor jullie wel een luxe geweest zijn: hotel met pal daarnaast een café om jullie dorst te lessen. Veel plezier nog.
    Liefs Gerrie en familie en Noa natuurlijk