Karibuni! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Eva en Ingrid - WaarBenJij.nu Karibuni! - Reisverslag uit Dodoma, Tanzania van Eva en Ingrid - WaarBenJij.nu

Karibuni!

Blijf op de hoogte en volg Eva en Ingrid

18 Februari 2014 | Tanzania, Dodoma

Yes ons eerste verhaal! Eerste week Afrika weer overleefd, wie had dat gedacht. Hier en daar wat krampjes van het heerlijke hygiënische eten, maar wij gaan nog dapper door. Zanzibar stond op de planning voor week 1. Ons eerste les is dat wij hier nooit zelf gaan rijden. Alles en iedereen werkt op straat en woont ook op straat. Omgevallen vrachtwagens, wielen die spontaan eraf knallen, ezels die oversteken en kamikazi chauffeurs in bijzondere constructies op 2, 3 of 4 wielen hebben ervoor gezorgd dat wij minstens 10 jaar ouder zijn geworden. Al wordt Ingrid hier nog steeds 15 geschat.

Naast het harde werken op het strand hebben we ook leren nee zeggen, er zijn namelijk een hoop verkopers hier die je al te graag aan je willen verdienen. Al waren we niet berekend op kinderbendes die je fruit uit je handen trekken als je door een duister steegje in Stone Town loopt. Was misschien ook niet heel handig.

Wat ons vooral is opgevallen, is dat naast de azuurblauwe zee en luxe hotels aan het strand, 10 meter daarachter complete armoede heerst waarbij er gaten in de grond fungeren als toilet en ze nog nooit van afvalbakken hebben gehoord. Enige zelfreflectie is hierdoor wel op zijn plaats. Ondanks alles is Zanzibar wel erg indrukwekkend en lijkt het verdacht veel op de plaatjes in de reisgidsen.

Op dit moment bevinden wij ons in Dodoma in kamp Holland. We zijn nu al heerlijk ingeburgerd en hebben zelfs 2 huishonden. Woensdag starten wij in het Regional hospital waar wij als echte Hollanders de fiets voor pakken om daar te komen. Volgende week hopelijk wat spannend verhalen.

Tutaonana!

Kopje gespotte dieren:
- MUGGEN
- Hoop vissen waaronder Dori van Finding Nemo 
- Schildpadden; hier ook mee gezwommen!
- Apen
- Dolfijnen

• 18 Februari 2014 - 15:33

Marloes:

Lieve Grietje!!!
    Ik heb even je verslag gekeurd hoor, maar wacht met smart op een volgende :P
    Heeeel veel plezier en liefs van HH. xxxxxxxxxxx

• 13 Maart 2014 - 17:39

Theo En Maritha Hoogeveen:

Hallo Ingrid en Eva,
    Hoe bevalt het in Afrika? Zo te lezen is dat heel anders dan in Nederland, nietwaar? Wordt je wel even met de neus op de feiten gedrukt toch? Wat leven wij dan in luxe. En maar klagen, terwijl de medemensen daar veel meer te klagen hebben.
    Leuk jullie verhaal te lezen. We hebben het doorgestuurd gekregen van jou moeder, Ingrid. We wensen jullie heel veel succes met alles wat jullie gaan doen. Knap van jullie dat jullie dit hebben opgepakt. Je kunt dit mooi op je CV zetten. De ervaring die je daar op doet, brengt alleen maar een stukje levenservaring met je mee.
    Een hartelijke groet,
    Theo en Maritha Hoogeveen, en een pootje van Bolke.